Today - Netflix

Today also called The Today Show, is an American news and talk morning television show that airs on NBC. The program debuted on January 14, 1952. It was the first of its genre on American television and in the world, and is the fifth-longest-running American television series. Originally a two-hour program on weekdays, it expanded to Sundays (a one-hour program) in 1987 and Saturdays (running for two hours) in 1992. The weekday broadcast expanded to three hours in 2000, and to four hours in 2007. Today 's dominance was virtually unchallenged by the other networks until the late 1980s, when it was overtaken by ABC's Good Morning America. Today retook theNielsen ratings lead the week of December 11, 1995, and held onto that position for 852 consecutive weeks until the week of April 9, 2012, when it was beaten by Good Morning America again. Today has maintained its No. 2 status since the summer of 2012 each year behind GMA. In 2002, Today was ranked No. 17 on TV Guide's 50 Greatest TV Shows of All Time

Today - Netflix

Type: Talk Show

Languages: English

Status: Running

Runtime: 120 minutes

Premier: 1952-01-14

Today - RT (TV network) - Netflix

RT (formerly Russia Today) is a Russian international television network funded by the Russian government. It operates cable and satellite television channels directed to audiences outside of Russia, as well as providing Internet content in English, Spanish, French, German, Arabic and Russian. RT International, based in Moscow, presents around-the-clock news bulletins, documentaries, talk shows, debates, sports news, and cultural programmes that it says provide “a Russian viewpoint on major global events”. RT operates as a multilingual service with conventional channels in five languages: the original English-language channel was launched in 2005, the Arabic-language channel in 2007, Spanish in 2009, German in 2014 and French in 2017. RT America (since 2010), RT UK (since 2014), and other regional channels also offer some locally-based content. RT is a brand of “TV-Novosti”, an “autonomous non-profit organization”, founded by the Russian news agency, RIA Novosti, on 6 April 2005. During the economic crisis in December 2008, the Russian government, headed by Prime Minister Vladimir Putin, included ANO “TV-Novosti” on its list of core organizations of strategic importance of Russia. RT has been frequently described as a propaganda outlet for the Russian government and its foreign policy. RT has also been accused of spreading disinformation by news reporters, including some former RT reporters. The United Kingdom media regulator, Ofcom, has repeatedly found RT to have breached its rules on impartiality and of broadcasting “materially misleading” content. On 13 November 2017, RT America officially registered as a “foreign agent” with the United States Department of Justice under the Foreign Agents Registration Act. Under the act, RT will be required to disclose financial information.

Today - Commentators - Netflix

In a 2005 interview with U.S. government-owned external broadcaster Voice of America, the Russian-Israeli blogger Anton Nosik said the creation of RT “smacks of Soviet-style propaganda campaigns.” In 2009, Luke Harding (then Moscow correspondent for The Guardian) described RT's advertising campaign in the United Kingdom as an “ambitious attempt to create a new post-Soviet global propaganda empire.” Former KGB officer turned political refugee, Konstantin Preobrazhensky, criticized RT as “a part of the Russian industry of misinformation and manipulation”. RT presents itself as a liberal alternative in the United States, but in Europe it appears to have become the flagship of resurgent nationalist parties. In Russia, Andrey Illarionov, former advisor to Vladimir Putin, has called the channel “the best Russian propaganda machine targeted at the outside world”. Media analyst Vasily Gatov wrote in a 2014 Moscow Times article that sharp ethical and reporting skills are not required for Russian media employees, including RT.

Today - References - Netflix